Προτάσεις της Ε.Α.Υ.Θ. που αφορούν το ερωτηματολόγιο της Επιτροπής θεμάτων Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης αστυνομικού προσωπικού της ΠΟΑΣΥ.
Έγγραφο της Ε.Α.Υ.Θ. Προς: Π.Ο.ΑΣ.Υ. με Θέμα: « Προτάσεις της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης στο υπ’αριθ.: 200/9/279ζ από 25/5/2023 έγγραφο της Π.Ο.ΑΣ.Υ. »
Απάντηση στο Ερωτηματολόγιο Επιτροπής Θεμάτων Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης αστυνομικού προσωπικού της ΠΟΑΣΥ.
1) Η συντηρητική εκπαίδευση αστυνομικού προσωπικού έτους 2022 στην Γ.Α.Δ.Θ, σύμφωνα με την υπ'αριθμ. 1728/22/1809918 από 02-09-2022 Διαταγή Α.Ε.Α πραγματοποιείται κανονικά.
2) Στην ανωτέρω εκπαίδευση συμμετείχαν περίπου 1000 άτομα.
3) Το Τμήμα Εκπαίδευσης στελεχώνεται από 5 εκπαιδευτές με αμιγώς εκπαιδευτικά καθήκοντα.
4) Οι εκπαιδεύσεις για τις ομάδες ΔΙ.ΑΣ.-Ο.Π.Κ.Ε. έτους 2022 , σύμφωνα με τις υπ'αριθμ. 1728/22/1656322 από 09-08-2022 και 1728/22/1669439 από 11-08-2022 πραγματοποιούνται κανονικά.
5) Η συντηρητική εκπαίδευση των διμοιριών της Δ.Α.Ε., σύμφωνα με την υπ’αριθμ. 6512/21/12-β’ από 31-03-2002 και υπ'αριθμ. 6512/21/12-πστ’ από 29-10-2004 πραγματοποιείται κανονικά.
6) Υφίσταται εκπαιδευμένο προσωπικό που στελεχώνουν τα γραφεία ενδοοικογενειακής βίας.
7) Υφίσταται εκπαιδευμένο προσωπικό στη Γ.Α.Δ.Θ. σε θέματα που αφορούν ευπαθείς ομάδες (ΑΜΕΑ, ανήλικοι, ΛΟΑΤΚΙ) μετά από διαδικτυακά σεμινάρια.
8) Υφίσταται εκπαιδευμένο προσωπικό στην Γ.Α.Δ.Θ. σε θέματα που αφορούν τις Υπηρεσίες Διαβατηριακού Ελέγχου.
9) Υφίσταται εκπαιδευμένο προσωπικό στην Γ.Α.Δ.Θ. σε θέματα που αφορούν Ηλεκτρονικά Εγκλήματα.
10) Η ερώτηση απαντάται μέσα στις προτάσεις της Ένωσής μας για την εκπαίδευση.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Αδιαμφισβήτητα στη διαρκώς αυξανόμενη εγκληματικότητα, βασικό όπλο για την καταπολέμηση της, είναι η θωράκιση του αστυνομικού, η οποία μπορεί να επιτευχθεί με τρεις τρόπους.
- Μέσω της σωστής και επαναλαμβανόμενης εκπαίδευσης, η οποία θα γίνει βίωμα στον αστυνομικό για το πώς να ανταποκρίνεται σε κάθε περιστατικό αλλά και μέσω της αναβάθμισής της.
- Μέσω της χορήγησης του απαραίτητου υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
- Με την θέσπιση ενός νομοθετικού πλαισίου που θα θωρακίζει το αστυνομικό προσωπικό καθώς και την εκπόνηση ενός μνημονίου ενεργειών για την αντιμετώπιση σοβαρών περιστατικών.
Το χρόνιο πρόβλημα της εκπαίδευσης των αστυνομικών αποκτά ποιοτική και ποσοτική χροιά καθώς ως ένωση μας προβληματίζει ο αριθμός των ημερών που προβλέπονται, καθώς και ο αριθμός των φυσιγγίων που χορηγούνται.
Εκ των πραγμάτων ένας αστυνομικός με τρεις μέρες εκπαίδευση τον χρόνο και με βολές που περιορίζονται σε 50 φυσίγγια, δεν μπορούμε να θεωρείται άρτια εκπαιδευμένος ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στο ολοένα και εξελισσόμενο έγκλημα.
Επιπρόσθετα, θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει κατηγοριοποίηση της εκπαίδευση των αστυνομικών, η οποία θα πρέπει να απαρτίζεται από αστυνομικούς οι οποίοι υπηρετούν στην ίδια διεύθυνση, καθώς γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι αστυνομικοί με διαφορετικά καθήκοντα δεν είναι εφικτό να έχουν κοινό αντικείμενο εκπαίδευσης.
Πρόταση της Ένωσής μας λοιπόν είναι :
-η πραγματοποίηση δύο τριήμερων εκπαιδεύσεων το έτος (μία ανά εξάμηνο)
- ο διπλασιασμός των φυσιγγίων σε έκαστη εκπαίδευση, ήτοι 100 φυσίγγια ανά εκπαίδευση.
-η δημιουργία γραφείων εκπαίδευσης σε κάθε διεύθυνση (εντός Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης) ώστε οι αστυνομικοί να εκπαιδεύονται σε θεματολογία η οποία θα είναι αμιγώς προσαρμοσμένη στα υπηρεσιακά τους καθήκοντα.
-η εκπαίδευση των συναδέλφων μας στην αντιμετώπιση τραυμάτων μάχης και του B.L.S.
-την εισαγωγή στον αστυνομικό εξοπλισμό των kit πρώτων βοηθειών.
-η πιστοποίηση όλων των εκπαιδευτών ως εκπαιδευτές στο Tactical combat casualty care και στο B.L.S (Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Γ.Α.Δ.Θ πραγματοποιείται μετά από έγκριση του αρχηγείου, εκπαίδευση αστυνομικών στο B.L.S από πιστοποιημένους εκπαιδευτές).
Στα ελληνικά αστυνομικά πλαίσια η διδαχή και εφαρμογή του T.C.C.C με τον απαραίτητο εξοπλισμό τον οποίον διαθέτουν πάρα πολύ αστυνομικοί έχει αποτρέψει την απώλεια ανθρώπινων ζωών, τόσο αστυνομικών όσο και πολιτών.
Ενδεικτικά παραθέτουμε:
- Site: policenews 29/6/2016 «Ήρωας αστυνομικός της ομάδας Ζ σώζει την ζωή μαχαιρωμένου Μαροκινού» ο 20χρόνος μαροκινός δέχθηκε επίθεση με μαχαίρι με αποτέλεσμα να δεχθεί πλήγμα στο στήθος μήκος 20 εκατοστών, μετά από την έγκαιρη παρέμβαση αστυνομικού τοποθετήθηκε βαλβίδα αποσυμπίεσης, με αποτέλεσμα να σωθεί η ζωή του ανωτέρου
- Site: kade news, 21/1/21 «η ομάδα ΔΙ.ΑΣ έσωσε τη ζωή 23χρονου μοτοσικλετιστή» ξημερώματα επι της οδού Λένορμαν αστυνομικοί έσωσαν μοτοσικλετιστή τοποθετώντας ίσχαιμο ιμάντα περίδεσης στο πόδι με αποτέλεσμα να σωθεί η ζωή του νεαρού.
- Site: law and order 2/3/2022 «Άγγελοι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ έσωσαν γυναίκα στην Ν. Μάκρη» αυτόχειρας έκοψε τις φλέβες της, οι αστυνομικοί πέρασαν στα χέρια της ίσχαιμο ιμάντα περίδεσης (tourniquet) με αποτέλεσμα να σωθεί από την έγκαιρη και άριστη γνώση των συναδέλφων στο κομμάτι πρώτων βοηθειών.
- Site policenews 2/6/22 «εικόνες σοκ στο κέντρο της Αθήνας χρήστης έκοψε την κεντρική αρτηρία-Τον έσωσε αστυνομικός»
Χρήστης ναρκωτικών ουσιών έκοψε την κεντρική αρτηρία μετά από χρήση με αποτέλεσμα να έχει ακατάσχετη αιμορραγία, αστυνομικός της ΟΠΚΕ του πέρασε ίσχαιμο ιμάντα περίδεσης στο χέρι με αποτέλεσμα να σωθεί.
- https://lawandorder.gr/thessaloniki-astynomikos-esose-ti-zoi-allodapoy-poy-pyrovolithike-karampina-eikona/
- https://www.kedenews.gr/eidiseis/346446_trohaio-ston-kolono-i-omada-dias-esose-ti-zoi-23hronoy-motosykletisti
- https://lawandorder.gr/fulakes-aggeloi-astunomikoi-tis-omadas-dias-esosan-gunaika-sti-nmakri/
- https://www.policenews.gr/93761/eikones-sok-sto-kentro-tis-athinas-christis-ekopse-tin-kentriki-artiria-ton-esose-astynomikos/
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ανάμεσα στα άτομα που τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες συμπεριλαμβάνονται και συνάδελφοι, ενώ τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, αγοράστηκαν από τους ιδίους η από δωρεά σωματείων και ιδιωτικών φορέων.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ
Δεν πρέπει να ξεχνάμε την εκπαίδευση των στελεχών που εκπαιδεύουν το λοιπό αστυνομικό προσωπικό. Αυτή τη στιγμή πρωταρχικός στόχος είναι η ύπαρξη ενός εποπτικού μηχανισμού ο οποίος να ελέγχει τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται η συντηρητική εκπαίδευση καθώς και η ύπαρξη κοινής διδακτέας ύλης, κάτι το οποίο δεν ισχύει μέχρι σήμερα, προκαλώντας ανομοιομορφία σχετικά με τις εκπαιδεύσεις των συναδέλφων ανά Γενική Αστυνομική Διεύθυνση. Μέχρι σήμερα ο ορισμός κάποιου ως εκπαιδευτή δεν συνοδεύεται από κανενός είδους μετεκπαίδευση.
Αυτήν την στιγμή το πρόγραμμα εκπαίδευσης βγαίνει ως εξής:
Στις αρχές κάθε έτους, εκπονείται από κάθε γραφείο εκπαίδευσης το πρόγραμμα το οποίο θα ακολουθηθεί, αποστέλλεται στο αρχηγείο, και μετά την έγκριση αυτού ξεκινάει η πραγματοποίηση αυτής.
Μέχρι στιγμής όπως προαναφέραμε, δεν υπάρχει κοινή διδακτέα ύλη, εκτός από κάποια επικυρωμένα εγχειρίδια.
Πρότασή μας είναι:
-η πραγματοποίηση κοινής εκπαίδευσης όλων των εκπαιδευτών κάθε τρία έτη, η αξιολόγηση αυτών και η εκπόνηση κοινής διδακτέας ύλης για κάθε διεύθυνση, η οποία θα επανεξετάζεται σε κάθε μετεκπαίδευση.
Αναφέρουμε δε, ότι από το έτος 2011 έως 2013 έχουν εκπονηθεί δυο ερευνητικές εργασίες σχετικά με τον κανονισμό πυροβόλων όπλων μετά από σχετική διαταγή της εκπαίδευσης, οι οποίες έχουν κατατεθεί, αλλά τα αποτελέσματα αυτών έχουν ενταφιαστεί. Τα αποτελέσματα αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν την απαρχή της δημιουργίας διδακτέας ύλης εκπαίδευσης.
Όσο αναφορά τον εποπτικό μηχανισμό εκπαίδευσης, θα αρκούσε το τμήμα εκπαίδευσής του Α.Ε.Α. να επισκέπτεται και να αξιολογεί την εκπαίδευση κάθε νομού και να διαπιστώνει αν είναι συμβατή και σύννομη με την εκπαιδευτική ύλη που θα εκπονηθεί έως την ημέρα της εκπαίδευσης.
Επίσης πρόταση της Ένωσής μας, η οποία θεωρούμε ότι θα συμβάλει στην εξέλιξη της εκπαίδευση των αστυνομικών και θα λειτουργήσει ως καταλύτης στην δημιουργία της εκπαιδευτικής ύλης είναι:
-η δημιουργία τμήματος αποτίμησης σοβαρών περιστατικών με σκοπό την ένταξη των αποτελεσμάτων στα βιβλία αυτοπροστασίας. Άλλωστε είναι κοινά παραδεκτό ότι μαθαίνουμε από τα λάθη μας και χρησιμοποιούμε ως παράδειγμα σοβαρά περιστατικά, προς μίμηση και διδαχή, κάτι το οποίο μέχρι σήμερα γίνεται με την μορφή αφήγησης ιστοριών και ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ συναδέλφων.
Η αποτύπωση αυτών υπό την μελέτη ειδικών και η διεξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων, θα συμβάλει στην βελτίωση της εκπαίδευσης όλων μας.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΚΕΛΟΣ
Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος σχετικά με τη θωράκιση του αστυνομικού, είναι επιτακτική ανάγκη η αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός του ατομικού εξοπλισμού του αστυνομικού προσωπικού, καθώς και η εισαγωγή νέων σύγχρονων υλικών τα οποία θα συμβάλλουν στην ορθή εκτέλεση των καθηκόντων και της θωράκιση των αστυνομικών.
Πρωταρχική ανάγκη αποτελεί κατά την άποψη μας, η τοποθέτηση καμερών στις στολές των αστυνομικών καθώς και στα υπηρεσιακά οχήματα, κάτι το οποίο ως ένωση καταθέσαμε μέσω επίσημης πρότασης από το 2019. Μέσω των καμερών θα υπάρχει ακριβής αποτύπωση των πραγματικών περιστατικών και θα σταματήσει η προβολή αποσπασματικών εικόνων που ερμηνεύονται κατά το δοκούν, συντηρώντας έναν άδικο αστικό μύθο εις βάρος μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο λιμενικό σώμα προβλέπεται σύστημα καμερών σύμφωνα με άρθρο 131 του Ν. 4504/2017.
Επίσης προτείνουμε την δημιουργία ανοιχτών και κλειστών σύγχρονων σκοπευτηρίων σε έκαστο νομό, με κοινό εξοπλισμό ώστε να υπάρχει ομοιογένεια στην εκπαίδευση των αστυνομικών. Είναι λυπηρό αλλά παρατηρείται το φαινόμενο η εκπαίδευση να εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες και δεν είναι λίγες οι φορές που αναβάλλεται, λόγω βροχοπτώσεων, καύσωνα, απαγόρευσης από πυροσβεστική διάταξή για θερμές εργασίες κλπ.
Επίσης, εν έτη 2023 ζώντας την ψηφιακή επανάσταση είναι αδιανόητο η ΕΛ.ΑΣ. να μην έχει προμηθευτεί ψηφιακά συστήματα προσομοιώσεις περιστατικών σε κάθε αστυνομική διεύθυνση. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι η Γ.Α.Δ.Θ έχει προμηθευτεί μέσω δωρεάς ιδιωτών, δυο συστήματα προσομοίωσης με όλων τον παρεχόμενο εξοπλισμό και τα οποία έχουν συμβάλει τα μέγιστα στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Επίσης μεγίστης σημασίας είναι η σύνταξη προϋπολογισμού εκπαίδευσης σε κάθε διεύθυνση και η υποχρεωτική δαπάνη του 5 τοις εκατό του προϋπολογισμού έκαστης υπηρεσίας στην αγορά εκπαιδευτικού υλικοτεχνικού εξοπλισμού π.χ εξοπλισμό simunition, airsoft όπλα, εκπαιδευτικές αστυνομικές ράβδους, χειροπέδες, ασπίδες αυτοάμυνας κ.λ.π.
Όσο αναφορά τον δεύτερο πυλώνα θωράκισης του αστυνομικού, πρόταση της ένωσής μας για τα ατομικά εφόδια είναι ο εκσυγχρονισμός αυτών. Είναι αδιανόητο να χορηγείται στους συναδέλφους που εκτελούν εξωτερική υπηρεσία, αστυνομική ράβδο την οποία έχει προμηθευτεί η ΕΛ.ΑΣ πριν από 30 έτη, μήκους 60 εκατοστών. Ένα τέτοιου είδους υλικό δεν είναι χρηστικό από συναδέλφους που εκτελούν εποχούμενη περιπολία είτε εντός οχημάτων είτε σε δίκυκλο, όπως επίσης δεν είναι χρηστικό σε συναδέλφους που εκτελούν υπηρεσία ασφάλειας, με αποτέλεσμα να προκαλείται το φαινόμενο να μην φέρουν αστυνομική ράβδο είτε να αναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να αγοράζουν πτυσσόμενη αστυνομική ράβδο. Σύμφωνα με το από 26-6-2007 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Μέσων η ΕΛ. ΑΣ έχει προμηθευτεί μεταλλική πτυσσόμενη αστυνομική ράβδο όπως επίσης και σε ανάρτηση παγκοσμίου φήμης εταιρείας που προμηθεύει εξοπλισμό για αστυνομική χρήση περιλαμβάνεται η Ελλάδα ως Χώρα προμήθειας τέτοιου είδους αστυνομική ράβδο και συγκεκριμένα αναφέρει το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Εκτός από την αστυνομική ράβδο θα πρέπει τα ατομικά εφόδια του αστυνομικού να συνοδεύονται από ατομικό φακό, σύγχρονου τύπου, το οποίο είναι βασικό στοιχείο για την εκτέλεση της υπηρεσίας και το οποίο χορηγείται σε ελάχιστες υπηρεσίες.
Πρόταση της Ένωσής μας είναι να γίνεται η χορήγηση των παρακάτω υλικών, με την έξοδο των αστυνομικών από την σχολή αποφοίτησης, η ανανέωση τους να πραγματοποιείται κάθε 5 έτη και να τον συνοδεύουν τον αστυνομικό μέχρι την αποστρατεία του.
- Πιστόλι
- Γεμιστήρες
- Χειροπέδες
- Θήκη πιστολιού για εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας, εσωτερική θήκη για εκτέλεση υπηρεσίας με πολιτικά.
- Γεμιστηροθήκες για όμοιες περιπτώσεις με ανωτέρω.
- Χειροπέδες μετά θήκης
- Πτυσσόμενο baton με μήκος ανάλογα του σωματότυπου του αστυνομικού.
- Θήκη για πτυσσόμενο baton.
- Φακός.
- Θήκη φακού.
- Ζώνη εξάρτησης.
- Ατομικό φαρμακείο αντιμετώπισης τραυμάτων μάχης.
- Αλεξίσφαιρο γιλέκο με φορέα mole και φορέα για εσωτερική χρήση.
Αποτελεί ισχυρή μας πεποίθηση, ότι για να μπορέσει να θωρακιστεί ο αστυνομικός με σκοπό την εκπλήρωσή των καθηκόντων, θα πρέπει να υπάρξει προμήθεια και άλλων συσκευών που προβλέπονται στον Ν3169/03 και τα οποία μπορούν να ενταχθούν στην κλίμακα άσκησης ελέγχου.
Παρακάτω παρατίθεται η τρέχουσα κλίμακα άσκησης ελέγχου:
Ν3169/03
Άρθρο 3
Χρήση πυροβόλου όπλου και αρχές που τη διέπουν
1. Ο αστυνομικός επιτρέπεται κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του να προτάσσει το πυροβόλο όπλο, εφόσον συντρέχει κίνδυνος ένοπλης επίθεσης σε βάρος αυτού ή τρίτου.
2. Ο αστυνομικός επιτρέπεται να κάνει χρήση πυροβόλου όπλου, εφόσον αυτό απαιτείται για την εκπλήρωση του καθήκοντος του και συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις:
α. Έχουν εξαντληθεί όλα τα ηπιότερα του πυροβολισμού μέσα, εκτός αν αυτά δεν είναι διαθέσιμα ή πρόσφορα στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Ηπιότερα μέσα είναι ιδίως παραινέσεις, προτροπές, χρήση εμποδίων, σωματικής βίας, αστυνομικής ράβδου, επιτρεπτών χημικών ουσιών ή άλλων ειδικών μέσων, προειδοποίηση για χρήση πυροβόλου όπλου και απειλή με πυροβόλο όπλο.
Γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι η εισαγωγή στην κλιμάκωση μέσων άσκησης ελέγχου, σπρέι πιπεριού αλλά και συσκευών εκκένωσης ηλεκτρικής ενέργειας (tazer), είναι επιβεβλημένη διότι ο αστυνομικός από την αστυνομική ράβδο κλιμακώνει στον οπλισμό του με ότι νομικές, κοινωνικές και ηθικές ευθύνες συνεπάγεται αυτό. Πιστεύουμε ότι έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου, ώστε η ΕΛ.ΑΣ να εναρμονιστεί με τα καινούργια πλαίσια των υπολοίπων ευρωπαϊκών αστυνομιών που χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια τέτοιου είδους αστυνομικό εξοπλισμό.
Κλείνοντας την δεύτερη θεματική ενότητα θέλουμε να δώσουμε μια αναίμακτη λύση σε ένα μεγάλο όγκο περιστατικών που ταλανίζουν όλη την επικράτεια και έχει προκαλέσει τον σοβαρό τραυματισμό αστυνομικών, συμπολιτών μας, ενώ το τελευταίο διάστημα έχουν υπάρξει και θύματα.
Αναφερόμαστε στο ζήτημα των καταδιώξεων.
Έχουμε γίνει πολλάκις μάρτυρες μέσω των Μ.Μ.Ε και μέσω των Social Media για οχήματα τα οποία στην προσπάθεια τους να αποφύγουν αστυνομικό έλεγχο, υπό τον φόβο του αστυνομικού ελέγχου, αναπτύσσουν ιλιγγιώδη ταχύτητα με αποτέλεσμα την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων με οδυνηρά αποτελέσματα .
Για του λόγου το αληθές σας παραθέτουμε τα παρακάτω δημοσιεύματα:
Πρόταση της Ένωσής μας είναι:
η χορήγηση πλεγμάτων ακινητοποίησης οχημάτων (καρφιά)
σε όλα τα οχήματα της ΕΛ.ΑΣ με ταυτόχρονη εκπαίδευση των πληρωμάτων για την χρήση τους και την ένταξη των συστημάτων αυτών σε διάταξη νόμου. Για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου θα μπορούσε να υιοθετηθεί η πρακτική που εφαρμόζεται στην κεντρική Ευρώπη, δηλαδή η τοποθέτηση συστήματος PNR στα όρια του κάθε νομού με ταυτόχρονη ενημέρωση για τυχόν οχήματα που απασχολούν την υπηρεσία μας. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την έγκαιρη ενημέρωση των τοπικών κέντρων αλλά και την πιθανή κατεύθυνση του υπόπτου οχήματος ώστε να τοποθετηθούν οι ανωτέρω συσκευές για την ακινητοποίηση του οχήματος πριν εισέλθει σε αστικό ιστό.
Περνώντας στον τρίτο πυλώνα θωράκισης του αστυνομικού, θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί το υφιστάμενο πλαίσιο και να αναπτυχθεί νέο, σε πλήρη συμφωνία με τις διατάξεις του Ελληνικού Συντάγματος άρθρο 5 παρ. 3: «H προσωπική ελευθερία είναι απαραβίαστη. Κανένας δεν καταδιώκεται ούτε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο περιορίζεται, παρά μόνο όταν και όπως ορίζει ο νόμος» και κατάλληλο για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής, ώστε να προστατεύεται, κατά το δυνατόν και κατά σειρά προτεραιότητας, η ζωή, η σωματική ακεραιότητα και η ιδιοκτησία των αστυνομικών, των αθώων πολιτών και των καταδιωκόμενων προσώπων. Ο εκσυγχρονισμός αυτός μπορεί να επιτευχθεί με την εκπόνηση ενός πολυνομοσχέδιου που να περιλαμβάνει όλα τα ανωτέρω και όλες τις προϋποθέσεις με τις οποίες θα λειτουργεί η Ελληνική Αστυνομία. Να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ώστε να εκφραστούν οι απόψεις όλων των πολιτών του ελληνικού κράτους και να αποφασιστεί και αποσαφηνιστεί “τι αστυνομία θέλουμε”.
Εν κατακλείδι η ανάγκη εκσυγχρονισμού με γνώμονα τους τρεις πυλώνες θωράκισης είναι επιβεβλημένη, ώστε ο Έλληνας αστυνομικός να μην είναι θεατής της εγκληματικότητας αλλά καθοριστικός παράγοντας προστασίας των πολιτών και της έννομης τάξης.
Σας συγχαίρουμε για την πρωτοβουλία σας αυτή, και θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι προτάσεις μας θα σας βοηθήσουν στην κατάρτιση μιας εμπεριστατωμένης πρότασης, η οποία μέσα από την Ομοσπονδία μας θα προκαλέσει αλλαγές τόσο στην εκπαίδευση του αστυνομικού προσωπικού, όσο και στον εμπλουτισμό του αστυνομικού εξοπλισμού, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην καταπολέμηση του ολοένα και εξελισσόμενου εγκλήματος και στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας των συμπολιτών μας, το οποίο είναι και το ζητούμενο και κύριος και πρωταρχικός σκοπός μας.
Θεσσαλονίκη, 25 Ιουλίου 2023
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
ΤΣΑΪΡΙΔΗΣ Θεόδωρος ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος
6936800701 6948753589
Φόρμα Επικαιροποίησης Στοιχείων Μελών
Δηλώσεις Προέδρου Τσαϊρίδη Θεόδωρου
Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης
Η Ένωση Υπαλλήλων Αστυνομικών Θεσσαλονίκης είναι μια δυναμική οργάνωση που αντιπροσωπεύει τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των αστυνομικών στο νομό Θεσσαλονίκης.